DEJAVNOSTI 2023/24

TEDEN PISANJA Z ROKO – POROČILO_IN_IZDELKI

 


 

OB TEDNU PISANJA Z ROKO

 

V letošnjem Tednu pisanja z roko smo ustvarjali na temo »Zapisi časa o nas«.

Vsi učenci naše šole so aktivno sodelovali z najrazličnejšimi zapisi, risbami,  s shemami … pri vseh predmetih.

Nastali so zapisi o sebi, o prijateljih, povzetki snovi, nastale so prve zapisane črke najmlajših, nekateri so priložili fotografije …

Vsak učenec je prejel skrbno izdelano  A4 MAPICO IN LISTE A5,  kamor so  vstavljali zapise in gradiva, predvsem pa  so veliko PISALI.  Z roko, čitljivo, natančno in spoštljivo.

Mapice z listi bodo shranili za takrat, ko bodo nekaj let starejši. Opremljene so z datumom, kar bo čez nekaj let zelo vreden podatek.

Iskreno se zahvaljujem Aleksandri Vidovič in Olgi Babšek za čudovito pripravljene mapice in vsem soustvarjalcem ob Tednu pisanja z roko.

Nekatere izdelke bomo razstavili in objavili, čeprav je vsak posameznik ustvarjal nepozabne in  čudovite stvari. Z roko.

Senjka Jazbec je aktivnosti izvajala s stanovalci Doma upokojencev v Kidričevem. Zapisali so svoje misli z rokami.

Hvala vam.

Sonja Lenarčič, koordinatorica projekta

 

TEDEN PISANJA Z ROKO – 22. 1. DO 26. 1. 2024

Od 22. do 26. 1. 2024 je na OŠ Kidričevo potekal Teden pisanja z roko. To je teden, v katerem smo učenci od prvega do devetega razreda pri urah pouka pozornost posvetili pisanju z roko. Vsak učenec je v torek, 23. 1. 2024, prejel mapico, na katero je napisal svoje ime in si jo okrasil po svojem okusu. Vanjo je vsak dan shranjeval nove izdelke, ki jih je izdelal pri pouku. Ob tem smo učenci izražali svojo kreativnost in vadili pisanje z roko. Ob koncu tedna je vsaka mapica vsebovala izdelke z različnih področij, učnih snovi pri posameznih predmetih in veliko različnih kreacij.

Učenke novinarskega krožka smo vsak dan povpraševale učence o njihovih mnenjih, fotografirale smo izdelke in se pozanimale, kako so pri pouku pozornost namenili Tednu pisanja z roko.

Učenci prvih razredov se učijo pisati velike tiskane črke. Zanje so črke nekaj povsem novega. Kljub temu pa so njihove mapice nosile veliko lepih izdelkov. Na list papirja so pri slovenščini prepisali pesmico, pri spoznavanju okolja so pisali pravice in dolžnosti ter za svoje mamice napisali pesem in jih tudi narisali. To jim je bilo zares všeč in se že veselijo naslednjega Tedna pisanja z roko.

Ta teden je bil zelo poseben tudi za učence drugih razredov,  saj so se začeli učiti pisati pisane črke. Zaupali so nam, da jim je to zelo všeč in hkrati tudi težko. Posvetili so se spoznavanju novih pisanih črk, jih redno vadili in pridno okrasili svoje mapice.

Učenci, ki obiskujejo tretji razred, so pri pouku slovenščine okrasili svoje mapice, pisali so o sebi, o svojih lastnostih in o svojem izgledu ter se zraven še ilustrirali. Ob tem so uživali in se veliko novega naučili.

Učenci četrtih razredov so pri slovenščini opisovali svoj najljubši dan v tednu. Napisali so, kaj v njem počnejo in zakaj jim je ta dan najbolj všeč. Pri oddelčni skupnosti pa so svoje mapice okrasili in opisali samega sebe. Opisovali so svoje lastnosti, svojega najboljšega prijatelja, svoje vrline in napisali, kaj si želijo postati v prihodnosti.

Učenci v petem razredu so se prav tako opisali in okraševali mapice. Na koncu pa so svoje opise prebrali naglas in se med seboj poslušali. Tako so lahko drug o drugem izvedeli nekaj novega in se še bolje spoznali. Ob tem so se zabavali in bilo jim je res všeč.

V šestem razredu so učenci okraševali svoje mapice, pri slovenščini so pisali haikuje na poljubno temo, pri angleščini so opisovali sebe in svoj dan, pri uri matematike so na listu povzeli vse pomembnejše snovi prvega polletja, pri zgodovini so lahko pisali o vsem, kar je povezano z zgodovino, opisali pa so tudi svojega najboljšega prijatelja.

Sedmošolci so si pri oddelčni skupnosti okrasili mapice, pri tehniki naredili miselni vzorec, pri zgodovini so pisali uganke ali pesmi, ki se navezujejo na zgodovino, pri slovenščini so pisali pesmice, pri etiki so izpisali otrokove pravice, pri matematiki pa so risali zrcaljenje čez premico.

Učenci osmih razredov smo si pri oddelčni skupnosti prav tako okrasili mapice, pri slovenščini smo pisali pesem z naslovom Moja pesem, pri glasbi smo pisali o tem, katero glasbo radi poslušamo in kakšna glasba naj bi se poslušala v prihodnosti, pri matematiki smo likovno povzeli vse pomembnejše snovi, pri tehniki smo iz črk svojega imena napisali svoje lastnosti in vrline, pri zgodovini smo pisali o poljubni temi, pri kemiji smo urejali kemijske reakcije, pri angleščini pa smo pisali o svoji prihodnosti.

Devetošolci so si tudi okraševali mapice, in to na podlagi svojih imen, pri matematiki so prav tako povzeli najpomembnejše snovi, pri biologiji in fiziki so pisali o snoveh, ki so jih obravnavali, pri likovni umetnosti so izrezovali linorez, pri slovenščini pa so pisali spis o sebi in o svojem življenju.

Zraven vprašanj o izdelkih in fotografiranja nas je zanimalo tudi, če učenci sploh vedo, kaj je Teden pisanja z roko. Vprašale smo jih za njihovo mnenje in jim zastavile vprašanje, ali raje pišejo z roko na papir ali s tipkovnico na računalnik. Ugotovile smo, da so bili vsi učenci s strani učiteljev seznanjeni o Tednu pisanja z roko, večina pa je že na začetku poznala njegovo vlogo in namen. Vsem učencem se Teden pisanja z roko zdi koristen, saj urijo pisanje s pisanimi črkami in svoje prstke, kakor so to povedali prvošolci. Obenem pa tudi, ker je zabavno in predvsem zato, ker jim bodo mapice, in to, kar so napisali ter narisali, ostalo kot spomin na današnje čase. Prišle smo tudi do ugotovitve, da dekleta raje pišejo z roko na list papirja, medtem ko fante interesirajo računalniki in pisanje na tipkovnico.

Novinarke smo se prav tako pozanimale o mnenju učiteljic, ki so nam povedale, da je pisanje pomembno predvsem zato, da ostanemo pismeni, hkrati pa s tem krepimo svojo koordinacijo in smo bolj organizirani. Če pišemo le na računalnike, s tem ne urimo pisanja, temveč škodujemo sebi, svojim očem in svoji drži. Rekle so, da pisava z roko odraža človeka, ki lahko s svojim pisanjem marsikaj pove in da je to slika vsakega posameznika. Vprašale smo jih, ali so tudi v njihovih osnovnih šolah imeli kakšen podoben projekt, kot je Teden pisanja z roko. Odgovorile so, da takšnih projektov ni bilo, namesto tega pa so imeli ocenjevanje lepopisa, kjer se je ocenila oblika pisave, in takrat so se morali vsi učenci zelo potruditi.

Skratka, Teden pisanja z roko je zares odličen projekt, ki je vsem učencem na naši šoli dobro del. Vsako leto ga izvedemo na drug način in menimo, da so bile letošnje mapice zelo kreativna in inovativna ideja naših učiteljev.

Vsekakor se nam bo ta teden vtisnil v spomin in ko bomo nekoč starejši, bomo z veseljem pogledali v naše mapice in se spominjali osnovne šole.

Novinarski krožek, učenke 8. razreda Arandjela Horvat, Martina Strgar, Neža Panikvar in Ema Škafar

 

FOTOUTRINKI


 

Predlog, kako letos ustvarjati na temo »Zapisi časa o nas«

 

Naš spomin je neverjeten. Prvih nekaj let življenja se ne spomnimo dobro in vsi prvi spomini iz otroštva vključujejo delec domišljijskega. A zelo dobro se spomnimo, kaj smo počeli danes in s kom smo se srečali in o čem smo govorili.

Kako bi srečevanja, prijateljstva, zanimanja, načrte za prihodnost … lahko shranili za vse večne čase?

Najbolje je, da si vzamemo nekaj časa in se opišemo. Vse o nas, o današnjih nas. Kdo sem? Všeč sem si, ker … Kaj me veseli? S kom se rad družim, kaj imamo skupnega? Kdo je moj najboljši prijatelj? Zakaj? Kaj najraje počnem v prostem času, katera zvrst športa mi je všeč? Kakšno glasbo poslušam, katero knjigo sem nazadnje prebral? Na kaj sem ponosen? Za kaj sem hvaležen? Kateri predmet mi je v šoli najljubši? O čem sanjarim, kaj me navdihuje? Kaj najraje jem, kaj najboljše skuham? Katero barvo imam najraje? Po čem si bom zapomnil leto 2023? Kako sem praznoval zadnji rojstni dan? Koliko stane vstopnica za kino in koliko kepica sladoleda? Kam si želim potovati? Kdo so moji sošolci in sošolke? Kako si predstavljam prihodnost? Kaj je moj sanjski poklic?

Predlagamo, da izbereš A4 MAPICO IN LISTE A5, kamor lahko tudi rišeš in lepiš, predvsem pa veliko PIŠEŠ. Čez čas bo ta zapis neprecenljiv. Bodi ustvarjalen in ustvari spomin za prihodnost. Mapico lahko posodiš prijatelju/prijateljici in tudi on/ona naj v njem ustvari zapis/risbo/kolaž. Prilepi vstopnico za tvoj najljubši koncert, fotografijo simpatije, najljubše igralce ali igralca, ovoj najljubšega bonbona …

Mapico z listi dobro shrani, za takrat, ko boš nekaj let starejši. Opremi ga z datumom, to bo čez nekaj let zelo vreden podatek. Verjamemo, da boš vesel, da si v januarju 2024 zapisal vse o sebi v današnjem času. Vsi se spreminjamo in z branjem svojega zapisa in zapisov prijateljev bodo spomini oživeli, slike in risbe te bodo vrnile v spomine na leto 2024.

Spoštovani, mapice in papir najdete v zbornici.

Predlagam, da izberete dva učenca, ki bosta celotni pouk zbirala mapice in jih nosila k določenim uram – poskusite jih čimbolj zapolniti z najrazličnejšimi LEPO ZAPISANIMI OBLIKAMI POUKA, ŽELJA, RISBIC, PREDSTAVITVAMI, VOŠČIL ZA OSMI MAREC …

Ob koncu pouka naj učenca mapice oddata v zbornici, kjer bodo pripravljene za naslednji dan. Ustvarjali bomo od torka do petka.

Najlepše izdelke bomo razstavili in objavili.

Želim vam obilo užitka v ustvarjanju.

Sonja Lenarčič, koordinatorica projekta